Podobne Tematy
zamiana drzwi od marbelli turkusowych na drzwi do pandy 1986
Przednia szyba Panda po 86 roku - rozróżnienie na strony?
Tuleje resorów Panda 4x4 lub same wymiary
Kupi? przednie siedzenia do PANDY w dobry/ Temat Zamknięty /
Zegarek oryginał i hak
 
Poprzedni temat :: Następny temat
resory
Autor Wiadomość
miniu 



posiadane auto Fiat Panda 4X4
 1100 Fire
Poland

Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 9 Październik 2018, 20:12   resory

Witam .Mam pytanie odnośnie resorów. Czy może ktoś z forumowiczów robił przekładke resorów z Belli do pandy 4x4. Złamało mi się pióro pomocnicze i nie mogę go kupić.Pomyślałem więc o przekładce z marbelli choć jak wiadomo są różnice w ilości piór.Gdyby ktoś miał doświadczenia to bardzo proszę o opinię.

 
volumetrico 



posiadane auto Fiat Panda 4X4
 1200
Poland

Skąd: Krakow
Wysłany: 9 Październik 2018, 20:49   

zly pomysl, resor jednopiorowy z marbelli bedzie sie "zwijal" w trybie 4x4, po jakims czasie trwale sie odksztalci lub peknie, jest poza tym za miekki dla 4x4, to sie nadaje jako tymczasowa naprawa ewentualne, na czas zrobiena nowych, czy znalezienia uzywanych dobrych.

_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
 
miniu 



posiadane auto Fiat Panda 4X4
 1100 Fire
Poland

Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 9 Październik 2018, 21:10   

[quote="volumetrico"]zly pomysl, resor jednopiorowy z marbelli bedzie sie "zwijal" w trybie 4x4, po jakims czasie trwale sie odksztalci lub peknie, jest poza tym za miekki dla 4x4, to sie nadaje jako tymczasowa naprawa ewentualne, na czas zrobiena nowych, czy znalezienia uzywanych dobrych.[/qu
Masa auta podobna,charakter jazdy również[miałem wcześniej belkę] w sumie dlaczego miał by się zwijać?Owszem 3 pióra a 1 to różnica zasadnicza,ale może materiał z którego są wykonane tez jest inny.

Ostatnio zmieniony przez miniu 9 Październik 2018, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
volumetrico 



posiadane auto Fiat Panda 4X4
 1200
Poland

Skąd: Krakow
Wysłany: 10 Październik 2018, 07:07   

Roznica jest taka ze w 4x4 masz naped na tylnej osi , a nie wleczesz kawalek rury za autem jak w 4x2? akcja reakcja, kola napedzane silnikem kreca sie w jedna strone, "trą" o glebe co powoduje wykrecanie calego mostu w druga strone, miekki resor zwija sie jak makaron, panda nie ma zadnych drazkow reakcyjnych , ktore by czesciowo niwelowaly ten efekt, tylko resory "trzymaja" most do budy.

resor z belli po latach uzywania wyglada tak :

pare cm przed tuleja zaczyna sie wywjac w druga strone, nie wspomnajac juz o tym ze wogole pekl w polowie tulejki{ oba pekly }ale auto z takim "resorami" dalej jezdzilo, tuleje duze sie zatarly, rdza je "rozsadzila" bo bella ma plastikowa zewnetrzna czesc tulei, pandy maja metalowe, tuleja zgnila od srodka , spuchla na srednicy bo plastik nie trzymal wymiaru i rozsadzila resor :) Tu i tak jest lekko wygiety resor bo to nigdy nie jezdzilo na 4x4, na zwyklej ruze z 4x2 tez sie potrafi resor z belli odksztalcic.


potem wrzuce fotki tulejek, generalnie nie widzialem jeszcze p4x4 z nieoryginalnymi resorami, zeby to mialo rece i nogi, albo maselko z belli ,albo beton dorabiany u kowala.

https://naforum.zapodaj.net/b480f93cd073.jpg.html


zgnite tuleje z belli:

https://naforum.zapodaj.net/40e469b526d1.jpg.html


belka vs most:

https://naforum.zapodaj.net/efc1eab862a6.jpg.html


_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
Ostatnio zmieniony przez volumetrico 10 Październik 2018, 21:19, w całości zmieniany 7 razy  
 
miniu 



posiadane auto Fiat Panda 4X4
 1100 Fire
Poland

Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 10 Październik 2018, 22:24   

volumetrico napisał/a:
Roznica jest taka ze w 4x4 masz naped na tylnej osi , a nie wleczesz kawalek rury za autem jak w 4x2? akcja reakcja, kola napedzane silnikem kreca sie w jedna strone, "trą" o glebe co powoduje wykrecanie calego mostu w druga strone, miekki resor zwija sie jak makaron, panda nie ma zadnych drazkow reakcyjnych , ktore by czesciowo niwelowaly ten efekt, tylko resory "trzymaja" most do budy.

resor z belli po latach uzywania wyglada tak :

pare cm przed tuleja zaczyna sie wywjac w druga strone, nie wspomnajac juz o tym ze wogole pekl w polowie tulejki{ oba pekly }ale auto z takim "resorami" dalej jezdzilo, tuleje duze sie zatarly, rdza je "rozsadzila" bo bella ma plastikowa zewnetrzna czesc tulei, pandy maja metalowe, tuleja zgnila od srodka , spuchla na srednicy bo plastik nie trzymal wymiaru i rozsadzila resor :) Tu i tak jest lekko wygiety resor bo to nigdy nie jezdzilo na 4x4, na zwyklej ruze z 4x2 tez sie potrafi resor z belli odksztalcic.


potem wrzuce fotki tulejek, generalnie nie widzialem jeszcze p4x4 z nieoryginalnymi resorami, zeby to mialo rece i nogi, albo maselko z belli ,albo beton dorabiany u kowala.

https://naforum.zapodaj.net/b480f93cd073.jpg.html
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/b480f93cd073.jpg]Obrazek[/url]

zgnite tuleje z belli:

https://naforum.zapodaj.net/40e469b526d1.jpg.html
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/40e469b526d1.jpg]Obrazek[/url]

belka vs most:

https://naforum.zapodaj.net/efc1eab862a6.jpg.html
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/efc1eab862a6.jpg]Obrazek[/url]

Fajna merytoryczna odpowiedż za ,którą pięknie dziękuje.Niestety nie mogę dostać org. pióra więc na tą chwile musze spróbować z tym 'bellowym',ale będę szukał coś z pandy4x4.

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

free counters


::